Selasa, 10 Februari 2009

Terjemahan Al Quran

"Allah, Ia lah Yang meninggikan langit, tanpa tiang, yang nampak olehmu. Kamudian ia bersemayam di atas 'Arasy, dan menundukkan matahari dan bulan (kepada hukumnya), masing-masing menempuh (jalannya/ obitnya) selama waktu yang ditentukan. Ia mengantur segala urusan, dan menjelaskan tanda-tanda, supaya kamu menyakini pertemuan dengan Tuhan mu. Dan Ia lah yang membentangkan bumi, menancapkan di atasnya gunung-gunung dan mengalirkan sungai-sungai. Dan setiap jenis buah-buahan dijadikan Nya di dalamnya berpasang-pasangan. Ditutupkan Nya malam kepada siang. Sesungguh, dalam semua itu ada tanda-tanda (Kekuasaan Tuhan) bagi kaum yang menggunakan fikiran"

QS Al-Hajj (Haji) 22:75




"Serulah ke jalan Tuhan mu dengan hikmah dan peringatan yang baik. Dan bantahlah mereka dengan (bantahan) yang lebih baik. Sungguh, Tuhan mu, Ia lah yang lebih mengetahui siapa yang tersesat dari jalan Nya. Dan Ia lah yang lebih mengetahui orang yang mendapat bimbingan"

QS An Nahal (Lebah) 16:125




"Tidakkah mereka melakukan perjalanan di muka bumi, sehingga mereka mempunyai hati yang dengan itu mereka mengerti, dan mempunyai telinga yang dengan itu mereka medengar? Sesungguh, bukanlah matanya yang buta, tapi yang buta ialah hatinya yang ada dalam (rongga) dadanya."

QS Al Hajj (Haji) 22:46




"Allah membimbing dengan nya siapa yang mengikuti keridhaan Nya melalaui jalan-jalan keselamatan, dan membawa mereka dengan izin Nya keluar dari kegelapan melalui cahaya menunjuki mereka jalan yang lurus."

QS Al Ma'idah (Hidangan) 5:16

Tiada ulasan:

Catat Ulasan